13.3.10

Izin

boleh saya bosan terhadap Anda?
boleh saya bosan terhadap rutinitas ini?
boleh saya berniat mencelakakan Anda?
walaupun Anda merupakan orang yang saya sanjung?

boleh saya bosan terhadap kebisingan ini?
boleh saya bosan untuk mempertahankan pertemanan yang penuh urat ini?
boleh saya berniat untuk menjadikan kalian musuh?
walaupun kalian telah memberikan warna juga, masihkan boleh?

boleh saya kembali mempertanyakan kembali maksud-Mu?
boleh saya kembali tak acuh terhadap-Mu, sebelum pertanyaan ini dijawab?
boleh saya kembali tak puas dengan kesewenangan-Mu terhadap hidup saya?
walaupun Kamu tak henti-hentinya memberikan nafas kehidupan kepada saya?

Sampai pada akhirnya ruang nyaman ini kembali terbangun kokoh, biarkan saya yang menjawab ini semua. Karena keegoisan ini menjadi obat yang paling mujarab dalam menjawab pertanyaan-pertanyaan yang berbau konfrontasi ini.

2 comments:

ernesteven said...

boleh. idup lu, lu yg atur. hahahahahha.

Safa Prasodjo said...

jangan dicelakai, jangan dimusuhi, jangan tak disyukuri.. selain itu terserah anda brader..